Kad zubić zaboli

Ko još voli ići zubaru?

1

Ja takvog još nisam upoznala. Da zubar ne bude bauk i da moja djeca nemaju problema sa odlaskom kod istog razmišljala sam još u prvoj trudnoći jer iz mog iskustva i traumatičnih odlazaka kod zubara, dokazuje i to da sam do puberteta “hodala” sa ponekim mlječnim zubom. Sjećam se dobro da mi je poslije bezbroj pokušaja da uđem u stomatološku ordinaciju, tata rekao: “Slušaj me dobro, ovo je zadnji put da te vodim zubaru, kad ti uskoro počnu smetati razne glupoti na sebi, biće te sramota zbog zuba i onda ćeš sama ići popravljati zube, vjeruj mi.”

Kako sam bila odlučna da sina vodimo čim napuni dvije godine sa mnom nije bilo rasprave. No, malo nemarnost, malo lijenost sve začinjena sa isčuđavanjem najbližih to se prolongiralo do treće pa i četvrte godine, sve tako iz mjeseca u mjesec. Usput sam se malo i raspitivala, tražila savjete drugih mama i preporuke, znate kako to već ide. I u skorije vrijeme, tačnije prije mjesec dana, ja primijetim karijes na prednjem zubiću. (o zubićima se brinemo od rođenja, prvo čišćenje desni sa sodom bikarbonom, zatim od prvih zubića peremo četkicom bez kaladonta, a od prve godine koristimo i dječiji kaladont)

A tog ludila i panike i ljutnje što na sebe samu, što na druge, kako nisam ranije otišla kad sam ja to zamislila, da dijete ode kad su mu zdravi zubići upravo da izbjegnemo taj strah kad prvi put budemo morali nešto popravljati. I ništa, riješim to sama sa sobom, dijete pod ruku i pravac poliklinika, odaberem zubaricu ( naravno prije odlaska smo danima pričali o zubaru i šta je to i šta se tamo radi). Pri prvom susretu i medicinska sestra i zubarica su nasmijane i prijatno raspoložne i zamolim ih da se upoznamo sa procedurom i aparaturom 🙂 prije bilo kakve intervenije ( iako smo zbog tog upravo i došli). I šta mislite kako je prošlo?

Pa naravno da je odvalio plakati kao da smo došli na strijeljanje, pa sve što nam je strano toga se i bojimo, a tačno toga sam se i bojala. Zubarica je sve fino pokazivala, ali od njegovog straha on to nije ni registrovao, pa je pregled zubića prošao, naravno, u suzama. Ja sam valjda očekivala da će biti oduševljen. Međutim, ono što mi nije ni palo na pamet je to da zubići na izgled mogu da budu meni  fini, a unutra da propadaju, što je zubarica i primijetila i zakazala nam novi susret. Od prvog susreta do danas, idemo svake sedmice, što zbog popravke četvorke i petica koji ostaju do 10. godine (što ja nisam znala), što zbog bola.

E sad, mnogi sa kojima sam pričala su se pitali, kao i moji roditelji, zašto se u posljednje vrijeme potencira vođenje male djece kod zubara, da li je to pomodarstvo ili veća svijest roditelja? I da li je to još jedan način da se od roditelja “uzimaju pare” ? 

S tim da roditelji imaju pravo na izbor, hoće li privatno ili u državno, mislim da se ne radi o “uzimanju para” kako mnogi misle, naravno da bi mi svi za svoju djecu sve napravili, i kupili i platili ali odluka je na nama, pa ko voli da plaća nek’ izvoli, iako možda nisam relevantna da govorim, ja lično mislim da nema razlike kada su u pitanju dječiji stomatolozi, ma ko šta pričao. 

A da li je pomodarstvo ili veća svijest roditelja, mislim da je oboje. Jer što veći pristup imamo internetu i različitim medijima, i postavljaju nam se različiti standardi lijepog i možda bitnog, tako isto imamo i veći pristup informacijama i različitim saznanjima i preporukama, pa za svakog po nešto, nekome je bitno da mu dijete ima lijepe, savršene zube, a nekome je bitno da su zdravi i sa malim nesavršenstvima. U svakom slučaju moj najdragocijeniji savjet koji vam mogu dati je da odvedete svoje dijete stomatologu na vrijeme, jer kako moja baka kaže: “Od zuba sve kreće.”  Ona je uvjerena da i glava boli od pokvarenih zuba, i sinusi i kičma 🙂 

Pa znate kako kažu, bolje spriječiti nego liječiti.

Komentariši

