Feng Shui vs Wabi Sabi iz ugla mame studentice

bubamare

Kod mene će još malo svaki post počinjati sa ” vidjela kod Dare” ali da, stvarno sam kod Dare vidjela tekst o Wabi Sabiju.

Šta je Wabi Sabi?

Pa to je kako kaže prijatelj wikipedija filozofija o pogledu na svijet, o prihvatanju nesavršenosti i prihvatanju ružnog. E sad, šta je nekome lijepo, a šta ružno, to je stvar ukusa, i o tome neću pisati (bar sad 🙂 )

Koja je fora?

Fora je da sve stvari koje imaš zavoliš. Staru kuhinju – jer nemaš para za novu, izlakiraš je i zavoliš 🙂 Razbacane knjige, što školske, što dječije, što kupljene uz Blic Ženu 🙂 – jer tu ne treba osvježavati ljubav. Musavi ( čokoladom, pudingom, otiscima rukica oslikan ) prozori – jer se oni nisu sami umusavili, to su uradila moja djeca, i onda to sve ima svoju čar, i zapravo voliš gledati te musave prozore.

Kakve to veze ima samnom i sa studiranjem?

Pa ovako sa studiranjem, konkretno, i nema neke veze ali pošto mi stresno pada kao i većini studenata 🙂 mislim da je studiranje još jedan krivac za nered, pored moje djece.

Pošto se godina “borim” sa feng shui pravilima, i nikako se srediti, zaključila sam da feng shui ne postoji 🙂 osim ako zamislim da u spavaćoj sobi imam dva noćna ormarića ( jer ih u stvarnom životu nemam gdje staviti) , jer dupli predmeti simbolizuju ljubav. Pa ček’ imamo četiri ormana, jel se to računa duplo?

Ok, a strane svijeta, na jugu slika suncokreta, na sjeveru plava boja, slika vode ili akvarij. Može, još samo da skontam strane svijeta ili da podignem kuću na točkove, pošto se meni strane svijeta pomjeraju ovisno o godišnjem dobu 😀

 

Dok se ne usaglasim sa stranama svijeta, prelazim na wabi sabi.

Izdvojiću par tačaka sa portala Demetra.

    Neke stvari u vašem domu odslikavaju vašu ličnost i vašu prošlost.

Pa normalno, sve ove silne vaze sam dobila na poklon, emocionalno sam vezana za njih i to što stoje iza friza znači da nemam vremena da uberem dovoljno cvijeća za njih, a ne da su mi one manje lijepe. To je ljepota nesavršenosti.

    Čišćenje doma posmatrajte kao vid opuštanja.

Nego? Pa ko još normalan čisti zato što mora. Ja čistim zato što obožavam miris svog potrošenog brodskog poda očišćenog sa Ajax-om i zato što dok brišem recimo prašinu sa polica gdje su knjige, pročitam onako jednu usput.

Kada kupujete neki predmet, pomislite gde je i pod kojim uslovima napravljen.

Zato najčešće neke stvari kupujem u second hand-u jer znam da ih teta Ljilja nabavlja u Njemačkoj na nekom lageru.

shs

Rekla bih šalu na stranu, ali ja se ne šalim. Super mi je ovaj Wabi Sabi. Evo recimo ovog trena dok pišem post gledam na kuhinju u kojoj nema šta nema, od ručka do večere, sve fino stoji poredano, i pronašla sam ljepotu u tome. Ljepota je što smo mi svi danas fino papali i niko nije ostao gladan, a ostatak ću da stavim u friz za sutra, jer nije strašno ako sutra ne skuvam ručak, jer i to ljepota nesavršenog jel tako? 😉

guljenje

I za kraj savršena Wabi Sabi guljotina 🙂

2 Comments Add yours

  1. A tek da sutra bude dostava! Pa ima li lepše lepote nesavršenog? 😀
    Big like, baš se nasmejah.

    Liked by 1 osoba

    1. MamaWallE kaže:

      Hvala puno 💖

      Volim

Komentariši

