Čupkavi problemi

Mi trebamo da pričamo o ljudima koji stvaraju, o ljudima koji se bave divnim stvarima i koji utiču pozitivno na svoju okolinu.

A ovaj post vam upravo to i donosi. Kreativnog i talentovanog momka koji osvaja sa svojim ilustracijama. Upoznajte ga i podržite ga!

10406849_1529685517358973_4384698927864861628_n

Ćao Mile, ti si kreativac, umjetnik, arhitekta možeš li ti da se predstaviš onima koji budu čitali? Čupkavi problemi, tvoj brend ili kako ti to nazivaš, odakle ideja za naziv?

Ćao! Da Mile Mićić, arhitekta po struci, zaljubljenik u animirani film i film uopšte. Čupkavi Problemi je projekat koji će sadržavati niz malih priča, koje bi na kraju trebalo da se ujedine u jednu cjelinu pod tim nazivom. Naziv je potekao sasvim spontano, bez nekog posebnog značenja. Možda zbog fizičkih karakteristika glavnog lika koji se suočava sa raznim problemima.

13221724_1610223235971867_3268133048494470201_nTalenat za crtanje je kod tebe oduvijek postojao, šta je doprinijelo da se odlučiš na objavljivanje svojih crteža?

Pa kažu da postoji taj neki talenat, da, ali ja bih više tu dodao trud i rad na održavanju „talenta“, jer bez toga sve bi propalo u vodu. A na odluku objavljivanja crteža je uticao moj najbolji prijatelj koji me je nagovorio da pokrenem starnicu na kojoj bi se nalazili moji radovi. I eto, tako je započela ta avantura.

Nesebično dijeliš na svojoj stranici i radove drugih autora, da li tako i ti kupiš poene kod njih i da li te je neko prepoznao kao talenat, pozvao na saradnju?

Želim da dijelim radove drugih autora, jer oni su razlog mog napretka u ovoj sferi umjetnosti. Kako sve ovo radim sám, tako da sam od njih naučio sve što znam. I u znak te zahvalnosti želim da njihov rad podijelim i publici koja mene prati. A zasad, niko me od njih nije prepoznao, niti pozvao na saradnju, iako nisam uopšte počeo da ih promovišem iz tog razloga.

13244785_1613767865617404_746438995178656221_nNa svojoj fb stranici si pokrenuo projekat 365 dana – Dnevni izazov? Ako si imalo arhitekta u duši 😀 onda znaš šta je izraz „kampanjac“ kako si se nosio ovih 365 dana crtajući?

Da, poznat mi je izraz „kampanjac“, mada ja tokom studija nikad nisam bio kampanjac. Volio sam uvijek da na vrijeme završim svoje radove, tako sam se i ophodio u ovom projektu. I mislim da je ta dispciplina, i organizacija ključ uspjeha, kako u projektima, tako mogu slobodno reći i u životu.

Da li ćeš nekad ponovit ovaj izazov?

Hmm, ne znam. Vjerovatno da hoću, samo ne u skorije vrijeme. Možda budem sebi zadavao izazove mjesečne ili sedmične. Ali ovaj izazov na godinu dana će bar još malo da pričeka.

Šta je za tebe arhitektura? Imaju li Čupkavi problemi poveznicu sa njom? Da li se vidiš u budućnosti kao arhitekta?

Arhitektura je jedna jako plemenita profesija. I ako bih ponovo upisivao nešto, mislim da bih se odlučio opet za nju. Čupkavi problemi nemaju poveznicu sa arhitekturom, ali imaju neki drugi projekti na kojima radim. Jedan od njih je projekat „U šumi“, ili „Izgubljeni svijet Bosane“, gdje sam stilizovao arhitekturu da je prilagodim animiranom filmu, i to mi je bilo jedno divno iskustvo.

Pošto si prepoznat kao dobar crtač i kreativna osoba, da li si dobio podršku profesora i profesorica? (asistenata i asistentica), kolega i kolegica?

Podršku od profesora? Teško. Kroz čitavo svoje školovanje niko u meni nije vidio crtača. Osnovna škola, srednja škola, pa čak i fakultet gdje sam iz likovnog dobijao sedmicu i na kraju kao neku jadnu osmicu. Ne znam u čemu je poenta. Ali bez obzira na to, ne dozvoljavam da me tako nešto sputava, ja ću da idem po svom, pa neka gledaju, naravno da jako veliku podršku imam od prijatelja i porodice.

Imaš i svoju youtube stranicu, na kojoj prikazuješ tutorijale kako naučiti crtati?

Da, iako moja youtube stranica je još uvijek u pripremi. Planiram je lansirati nekad u 2017. godini i da se posvetim malo više tom polju rada.

Zapravo se sad baviš ilustracijama, šta ti je inspiracija? Da li ilustratori u BiH imaju podršku mase? Koliko su prepoznati?

Inspiraciju pronalazim u radovima drugih umjetnika iz digitalne oblasti, iz boje, svjetla, okruženja, raznih ljudi, dešavanja, muzike, filma, pa mogu slobodno reći iz svakodnevnog života. Ilustratori iz BiH slabo imaju podršku „mase“, i upravo iz tog razloga 90% njih radi za strano tržište.

1990_1574598429534348_5382538856538974609_nŽelja ti je da napraviš izložbu svojih radova, u toku je i prikupljanje sredstava koja bi ti omogućila održavanje iste. Ko su osobe koje su te prve podržale poznanici, prijatelji ili ljudi koji te ne znaju ali im se dopadaju tvoji radovi?

Da, volio bih da uradim izložbu svojih radova, da postavim svih 365 radova koji su nikli iz mene u protekloj godini, da bih na taj način uspio da sagledam čitavu 2016. godinu u jednom prostoru. Mislim da bi to bilo jako kul. Osobe koje su me podržale u samom početku su odabrani prijatelji, roditelji i moja sestra. Da, bez njih bi ovo sve bilo jako teško.

Mile hvala ti na odgovorima, želim ti sreću i držim fige da uskoro uživam u tvojoj izložbi.

Ako se i vama sviđaju ovi radovi i priča Mile Mićića brzo zapratite stranicu Čupkavi problemi i pružite podršku ovom mladom umjetniku.

Sve ilistracije su zaštićene autorskim pravom i preuzete 
su sa stranice autora uz njegovo odobrenje.
3 Comments Add yours

  1. Čarapice kaže:

    Otišla sam na njegov profil i satima nisam mogla da se odvojim! Sjajne ilustracije, predivne poruke i jedan novi pogled na svet i svakodnevicu.
    Bravo, Čupkavi, hvala, MamaWalle što si nas upoznala sa radom ovog sjajnog umetnika.

    Liked by 1 osoba

    1. MamaWallE kaže:

      😃 Drago mi je da vambse svidjelo, i ja satima prelistavam i uživam u ilustracijama. Toliko iskrenosti i pozitivne energije na jednom mjestu nisam odavno vidjela.

      Volim

Komentariši

