Za moju blog publiku

Nedavno je jedan razgovor izazvao u meni ljutnju. Ne ljutim se često, ali ovo me je baš ošamarilo.

Naime, razgovor se svodio na to kako je moj blog pomalo bezličan. Zapravo mi to nije ni zasmetalo, volim da čujem argumentovane kritike. Dalji tok se bazirao na to da svaki blog treba da ima svoju ciljanu skupinu, a moj nema. Zapravo na pitanje, koja je moja ciljana skupina nisam mogla da se odlučim da li su to mame, roditelji, ili pak moje kolege sa fakulteta i mladi ljudi. Zašto? Pa zato što sam svoj prvi blog pisala na temu mode, bio je modni blog  i imala sam ciljanu skupinu, ali sam imala potrebu da pišem i o drugim temama koje mi se prosto nisu uklapale u stari blog pa sam odlučila da otvorim ovaj.

Zapravo na pitanje, koja je moja ciljana skupina nisam mogla da se odlučim da li su to mame, roditelji, ili pak moje kolege sa fakulteta i mladi ljudi.

Ne bježim od toga da je bitno da blog ima ciljanu skupinu, ali ja ne živim od pisanja bloga niti zarađujem od njega. Ovaj blog je moj online kutak, gdje zapisujem svoje misli, reakcije na društvene teme i razne dogodovštine iz života. Zapravo moja ciljana skupina jesu mame, ali isto tako i mladi i aktivisti, i svi oni koji na mom blogu pronađu nešto što im je korisno. Ja kao mama, volim da čitam sve što mi privuče pažnju. Da li su to putopisi, korisni savjeti kako oribati šporet ili političko stanje u Africi, prosto nemam ograničenje, volim da čitam i budem upućena u dosta stvari. Volim da diskutujem o pročitanom.

Ne bježim od toga da je bitno da blog ima ciljanu skupinu, ali ja ne živim od pisanja bloga niti zarađujem od njega.

Ono što me je naljutilo jeste mišljenje da mamama nije zanimljivo da čitaju o aktivizmu, dešavanja u gradu, društvena odgovornost, i lične priče. Ok, tu sam povukla ručnu i zapitala se šta mame vole da čitaju? Zašto generalizovati stvari. Zašto jednoj mami ne bi bilo zaniljivo da pročita moju ličnu priču zašto sam se priključila skupini žena u osnivanju udruženja? Zašto jednoj mami ne bi bilo zanimljivo pročitati post o zanimljvim sajtovima za uređivanje fotografija ili o feminizmu?

Mame, kakve blogove vi volite da čitate?

Pored mnoštva portala na kojima se nude tekstovi vezani za dojenje, trudnoću, porođaj i djecu, mame vole da čitaju i neke druge stvari. Mame vole i da putuju i da saznaju šta recimo u Trebinju mogu da obiđu, ili gdje je farma koza na kojoj mogu da nađu domaće proizvode, mame vole umjetnost, i pravne savjete.

Opet kažem, ja od ovog bloga ne živim niti zarađujem pisajući, pišem iz ljubavi i iz potrebe da dam reakciju na određenu temu i upravo zbog tog imam mogućnost i pravo da pišem šta želim. S toga , pišem za vas sve koji moj blog čitate i pronađete nešto zanimljivo za vas. Za vas moje drugarice i drugare, za vas moje kolege i kolegice sa fakulteta, za aktiviste_ce i one koji se tako osjećaju, za vas koji volite da putujete, za vas koji imate djecu i vas koji nemate.

Za sebe.

6 Comments Add yours

  1. Podržavam te što se pisanja tiče. Kome se ne sviđa ne mora da čita. Meni su pomalo postali dosadni blogovi na kojima se piše samo o kozmetici jer je sve više takvih blogova i postovi se ponavljaju. Naravno i ja sam pisala otome ali pored toga ima još gomila drugih stvari. Jednostavno pišem o svemu što želim. Jako malo blogova ima na kojima može da se pročita nešto vezano za trudnoću, porodicu, neko zanimljivo putovanje, zanimljive igre za decu…

    Liked by 1 osoba

    1. MamaWallE kaže:

      Hvala Milana na komentaru. Ovaj tekst se izrodio iz pitanja koje sam sama sebi postavila, a to je šta to mame čitaju? Da li mame samo čitaju o djeci, porodilci?!! Da li aktivisti čitaju samo o aktivizmu?! I tako pitanja u nedogled, stoga sam zaključila da ja želim da pišem o stvarima o kojima želim da diskutujem, o onima o kojima želim da više naučim i o onima koje želim da podijelim sa drugim.

      Volim

  2. ornela5 kaže:

    Teme su ti genijalne. A mi mame nismo zatupile ako smo rodile. Najdivnije je sto pises za svoju dusu, vidi se dok citam. ♥

    Volim

    1. MamaWallE kaže:

      Hvala draga, pa u tome jeste ljepota, pišem o čemu želim, kad želim i kako želim, jos ako to nekog nasmije, ili nešto nauči ja presretna.

      Liked by 1 osoba

  3. Tamara kaže:

    Meni je inače neverovatno da nalećem stalno na mišljenja da se život završava brakom, a posebno kada dobiješ decu. Mislim, nit’ mi se život zavšio, nit’ sam prestala da postojim, a ni da imam razna druga interesovanja. Blogove o roditeljstvu sporadično pročitam, ali uglavnom ne pratim redovno, jer često imam utisak da se nose poruku ”majke u istom sosu, sapatnice i proćiće i to”. Meni je roditeljstvo jedna luda avantura u kojoj uživam i volela bih da sve faze ne prolaze ovako brzo. Volim da čitam svašta na temu kreativnosti (DIY, pletenje, uređenje doma), malo i mode, kozmetike, putovanjai recenzije filmova i knjiga.

    Liked by 1 osoba

    1. MamaWallE kaže:

      Da, slažem se, iako se naš život okrene za 360 stepeni kad postanemo mame, nekako se trudim da instiktivno djelujem kada je roditeljstvo u pitanju. Naravno da čitam i na tu temu, ali najviše vremena recimo, kad sam ja u pitanju, provedem čitajući blogove kako nešto napraviti sama, putopise, i sajtove vezane za umjetnost i dizajn.

      Volim

Komentariši

